wtorek, 8 października 2013

NIE GARB SIĘ !

Już od dawna nie podobała mi się moja postawa. Często słyszałam też od rodziny " Nie garb się! ", ale jakoś nigdy mnie to nie ruszało do pracy. Jednak kiedy oglądałam zdjęcia po różnych imprezach, to aż było mi wstyd, że tak źle wyglądam. Teraz coraz częściej zwracam uwagę na prostowanie się. Moim problemem jest najbardziej kark, przed schudnięciem to był na nim tłuszcz, teraz tłuszcz znikł, a pozostały okrągłe plecy. 

Wada ta powstaje przez osłabienie mięśni grzbietu i wysunięcie głowy i barków do przodu, przyczyną jest przeważnie zbyt duże obciążenie mięśni grzbietu. Takie schorzenia powstają, np. przy siedzącej pracy czy nauce. Dlatego jest to najczęściej występująca wada kręgosłupa.
Sposobem na skorygowanie jej, są np. ćwiczenia korekcyjne (takie jak w szkole podstawowej).

Poszperałam trochę po internecie i znalazłam :

    Ćwiczenia w leżeniu przodem, niektóre z nich często wykonuje


oraz tzw. koci grzbiet 


Oczywiście jest więcej takich ćwiczeń, ale wybrałam te, które ja sama wykonuje lub zacznę wykonywać. 

Wiadomo też, że przez samą gimnastykę nie poprawimy swojej postawy. Trzeba pilnować siebie i zawsze trzymać głowę prosto i pierś do przodu !


A tak na podsumowanie filmik Fittapy2 :



















NIE PODDAM SIĘ
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz